Montserrat

Ezen a fotón emberek sétálnak a kialakított ösvényen! Alig lehet észrevenni a képen, de érdemes felkutatni (alsó egyötödnél középen), mert a méretek érzékeléséhez sokat hozzáad:-).

Aligha voltam ennél lélegzetelállítóbb helyen. 14km-t túráztunk (ötletszerűen nőtt a túra). Valóban mindent felülmúlt a látvány! Felmentünk a hegy csúcsára, ahonnan olyan messze el lehetett látni a bájosan zöld, dimbes-dombos tájra, hogy szem nem tudja befogni a távlatot! Közben körénk úsztak a felhők, és napsugárnyalábok pásztáztak a hegyet s az alatta elterülő tájat. Úgy váltakoztak a kúp alakú, csupasz sziklák és a buja növényzetű, puha ívű tájrészletek, mint egy festményen. Lefelé gyalog jöttünk meleg, dús erdőn vezetett át a völgy. A kolostorban megnéztük a Fekete Madonnát (a fa , amiből faragtak, elszíneződött az idők során, sokan hiszik, hogy direkt színesbörű ábrázolás de a kolostor honlapján azt írják, hogy nem ilyen volt a megtalálásakor, mindenesetre gyönyörű). Éppen felszálltunk a vonatra, amikor szakadni kezdett hatalmas cseppekben az eső! Majd a jég, és újra az eső, közben vonatoztunk vissza Barcelonába...